Övernattnings-lägenheten

Bokning av övernattningsrum sker genom: gastlagenhet@gbghus21.se

 

OBS! Reglerna nedan gäller från och med 1 januari 2023


Så här fungerar uthyrning av övernattningsrummet


Övernattningsrummet får endast hyras ut till medlemmar i bostadsrättsföreningen Göteborgshus 21, som i sin tur kan låna ut rummet till sina gäster. Hyrestagarna är ansvariga mot bostadsrättsföreningen att rummet lämnas i städat och iordningställt skick.


Bokning av övernattningsrum får göras högst tre nätter åt gången. Eventuellt längre uthyrningsperiod diskuteras med uthyrarna. Det är inte tillåtet att göra mer än en bokning åt gången.


Uthyrningstiden är i normalfallet dygnsbaserad och startar och slutar kl 12.00. Det innebär att nyckeln kan hämtas tidigast kl 12 den dag uthyrningen påbörjas. Samt att lägenheten skall vara städad och nyckeln tillbakalämnad senast kl 12.00 den dag då uthyrningen avslutas. För andra uthyrningstider görs överenskommelse med den som ansvarar för uthyrningen av lägenheten.


Pris: 500 kr / natt fr o m 1 september 2023.


Uthyrningsavgiften debiteras tillsammans med månadsavgiften till föreningen på de ordinarie fakturor som skickas til medlemmar. Således kan det förekomma en viss eftersläpning av uthyrningsavgiften.


Var rädd om gästlägenheten! Skulle något gå sönder, berätta detta för den som ansvarar för uthyrningen. Skulle hyrestagaren orsaka skadegörelse eller inte städa efter sig kan hyrestagaren bli ersättningsskyldig. I sådana fall kommer även denna ersättning att debiteras tillsammans med ordinarie avgiftsfakturering. För checklista vid städning, se pdf-dokument nedan.


Övernattningsrummet har fyra sängar varv två resårsängar och två enklare hopfällbara tältsängar. I rummet finns också ett litet pentry för att laga exempelvis frukost samt toalett. Dusch finns inte men i den bastu som medlemmar i föreningen har möjlighet att boka finns tillgång till dusch. Ingång till bastun sker från utsidan på husets gavel. Inga sängkläder finns i lägenheten, vare sig kuddar, täcken eller lakan, vilka måste tas med. Handdukar/kökshandduk, tvål, diskmedel och toalettpapper måste också medtagas. För fullstädning inventarielista, se pdf-dokument nedan.

 

OBS, Bastun är till för alla i föreningen därför måste man boka bastun om man vill utnyttja den.



Med vänliga hälsningar

Styrelsen


Klicka här för att komma till bokningskalendern


Inventarielista (pdf)


Checklista för städning (pdf)





Bild på övernattningslägenheten: